Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, despre modificarea RCA: Dacă ASF-ul va fi scos din lege, avem o problemă

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, despre modificarea RCA: Dacă ASF-ul va fi scos din lege, avem o problemă
Publicat: 07/10/2019, 15:38

„Dacă ASF-ul va fi scos din lege acum, cum s-a discutat în grupul de lucru, avem o problemă. Sincer vă spun, pentru că ne întoarcem de unde am plecat. Nu vreau să intru cu articole, iarăși, știți foarte bine care a fost poziția noastră. O respectăm cu toții, toți transportatorii, toți care am ieșit în stradă. Noi nu vrem să vă spunem astăzi că vom ieși în stradă. Nu mai vrem să ne întoarcem, dar vrem să apelăm la medierea dumneavoastră, între noi, indiferent dacă suntem transportatori, posesori auto, cei șapte milioane de abonați, de captivi care să plătească această poliță RCA, și asiguratori. Să avem în continuare aceste tarife decente. Să fie supravegheată piața. Și nu să ne puneți pe noi acum prin presiunea Comisiei Europene, presiune făcute la aceste multinaționale financiare, să ajungem iarăși să plătim”, a afirmat Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR)

Ștefănescu a adăugat că preferă să plătească polița de asigurarea așa cum este în prezent și că schimbarea legii vine la presiunea asiguratorilor.

„Transportatorii dețin o mare majoritatea a service-urilor din România, a service-urilor auto, autorizate în momentul de față. Chestia asta creată între service-uri și asiguratori, o chestie mai mult creată fictiv. Asiguratorii în momentul de față sunt amendați, cu toate că această schimbare a legii RCA vine la presiunea domniilor lor. Păi când au făcut presiunea nu știau că au încălcat legea? Așa cum de altfel am mai încălcat-o și noi, transportatorii câteodată. Haideți s-o plătim așa cum este, cât de cât decentă. În momentul de față avem o poliță RCA decentă”, a spus Ștefănescu.

Reprezentantul Ministerului susține că proiectul va trebui implementat rapid, întrucât Uniunea Europeană vrea reglementarea imediată a încălcării drepturilor europene.

„Noi aici avem un proiect de lege, care va fi un proiect de lege al guvernului și care va avea și avizul Ministerului Afacerilor Externe, în ceea ce privește transpunerea din perspectiva legislației europene. Acuma suntem puțin presați de timp pentru că Uniunea solictă a soluționa aceste trei încălcări, zic ei, punctuale, ale drepturilor europene. Încercăm să promovăm acest proiect de lege în variantă de urgență, urmând ca ulterior să venim cu un proiect mai amplu pe tipul de probleme indentificate”, a spus Attila György, Secretar de Stat la Ministerul Finanțelor Publice.

Luni a avut loc dezbaterea publică a proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie – publicat în data de 20 septembrie 2019.

Proiectul de modificare a Legii nr. 132/2017 are în vedere în principal modificări asupra modului de funcționare a „asiguratului cu risc ridicat”. Întrucât Comisia Europeană consideră că prin actualul mod de funcționare este îngrădită libertatea de tarifare prin impunerea unei prime calculate și ofertate de către BAAR (Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România) și nu de către asigurător.

Documentul propune abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare ce pot fi incluse de către asigurători în calculul tarifelor de primă. O altă propune este eliminarea obligației ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de primă, a criteriilor de risc, a indicilor de încărcare, a coeficienților de majorare și/sau corecție ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de primă, condiții în care calculul va avea în vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate.

Tags:
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Avertisment după ce o dansatoare a murit sufocată în timp ce avea relații intime cu...
Ea este noua iubită a lui CRBL! Și-a găsit alinarea în brațele unei puștoaice, după...
Prima reacție milionarului Dorin Mateiu, bărbatul de 57 de ani care s-ar iubi cu Simona...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Criminalul de 16 ani din Crângași avea porecla "Beleaua" și era în atenția poliției. Ce...
Din ce face bani presupusul iubit al Simonei Halep? Are 57 de ani şi o...
DUREROS! Semnele cu care a rămas Oana Lis după CANCERUL DE PIELE
Vremea 20 mai - 17 iunie 2024. Val de ploi, vijelii și grindină în mai...
El este bărbatul ucis cu sânge rece în Crângași! Cei doi ucigași l-au snopit în...
Imaginile în care Simona Mărgăian bruschează un jurnalist italian! Femeia este acuzată că a înșelat...
Top cele mai bombate posterioare! Vedetele își etalează trupurile în țările calde
Pe ce șosele îți trebuie rovinietă? Este obligatorie pe DN-urile ce trec prin localitate?
Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice. Gigantul german este surprins...
Descoperire IMPORTANTĂ făcută de astronomii din ROMÂNIA! Este de valoare mondială
A venit vestea cea mare pentru cei cu MAȘINI DIESEL. S-a întâmplat chiar astăzi, 17...
Undă de șoc pe piața carburanților. Ce se întâmplă la pompă cu benzina și motorina
Cine a câștigat marele trofeu Chefi la cuțite! La cine a mers trofeul și cine...
Val polar în România! Anunțul îngrijorător al meteorologilor
Andreea Tonciu, dezvăluiri neașteptate despre mama sa! Ce pedepse primea diva când era mică: „Nu...
"Cumva bănuiam ceva". Anca Dumitra, declarații despre sarcină. Emoțiile prin care trece în această perioadă
BANCUL ZILEI. Bulă e cu o tipă în pat. Gagica: - Bulă, ai un clopoțel...
Experiment de modificare a climei, oprit din motive de sănătate
×